Sosilawati Lawiya brutally murdered?


Bakri Zinin confirms deaths. Update from Bernama.

——————————————————————————

Woken up by a phone call today, alerting me to this sad news.

Early reports from the Malaysian media (mainstream, non-mainstream and social) today seem to indicate that the police had arrested up to 7 people in connection with the deaths of four people that could be Sosilawati and her three associates.

Sosilawati, a cosmetics entrepreneur, was reported missing more than a week ago, along with her lawyer, driver and ostensibly a financial adviser.

The mystery of the Nouvelle Visage brand founder’s disappearance  maybe the stuff of front pages for the weeks if not months to come.

Latest from Bernama is this report.  More updates from The Star here.

Gist: Police have recovered some personal belongings of Sosilawati at a farm in Tanjung Sepat. They believe that Sosilawati and the three men with her were murdered, their remains burned and the ashes strewn into the nearby sea.

Tanjung Sepat will now be thronged by those fascinated by the macabre, i’m sure. Interestingly though, the lawyer “Datuk” apparently arrested in relation to this case has yet to be named.

It has been nearly 4 years since the gruesome murder of Altantuya Sharibuu rocked Malayisa, and questions still abound.

And now this.

Now, consider the temerity of the party that could order the killing of four individuals, one of them well known, and just make the bodies disappear.

Some clout there. Or should we assume that practice makes perfect. Rumours are rife…but let’s not go there just yet. Whatever said, I think the police did its job…and this is pretty fast.

The families of the dead must be quite distraught right now. My condolences go to them.

Rest in Peace, Sosilawati, Kamarudin Shamsudin, Abdul Kamil Karim and Noorhisham Mohammad.

Advertisements

17 thoughts on “Sosilawati Lawiya brutally murdered?

  1. Takziah di ucapkan,yang pergi tetap pergi yg penting pmbunuh yg kejam itu dihukum pacung smoga jdi pengajaran & org lain tak jdi mangsa pulak,si lawyer pembelit ular tu jgn terlepas dgn bntuan tgn ghaib.bertapa jahil tak fham umat islam puasa&raya.mreka pula buat acara bkr mayat.mana pergi pemimpin2 jaguh kaum mcm kes OngB.Hock yg mbisu serbu bhsa

    • ini bukan soal jahil. ini dah tak ada langsung perikemanusiaan. puasa ke, raya ke, pembunuh penyangak macam ni mana ada peduli. memang diharapkan pembunuh2 terlibat mendapat balasan setimpal. tapi, tak yah la bawak masuk citer kaum.

      rata rata, siapa yang membaca berita buruk ni, dah tentu sedih, dah tentu benci dengan orang yng sanggup melakukan perkara ni. kalau saya yang jumpa mereka ni, memang di hati rasa nak siat hidup. Tapi ini pembunuhan kejam atas motif wang.
      Teoh Beng Hock tu mati dalam jagaan SPRM. SPRM tu pun ramai yang bekas polis. Kalau pembunuh ditangkap polis, dibawa ke mahkamah. Ini kalau polis sendiri bunuh apa citer? Macam citer Altantuya tu laa.

      So, ingatlah, ini bukan isu kaum. Kalau dibunuh tu India ke Cina ke, Melayu ke Temuan ke, Penan ke, mereka tetap mangsa bunuh. Hukumannya sama gak.

  2. Pingback: Top Posts — WordPress.com

  3. Yang mati tetap sudah mati, apa nak buat. Tetapi si pembunuh mesti dihukum mati dan semua harta nya dirampas sampai ka debu paling halus mesti dikikis habis. Jangan beri simpati langsung, kalau boleh suruh saudara mara mangsa untuk mengeluarkan isi perut dia perlahan atau sediakan harimau lapar tidak makan 1 minggu untuk melahap dia sampai mampus. Baru setimpal kekejaman sipembunuh ke atas mangsa nya 4 orang itu. Jangan ingat dia India, China, Melayu, Iban, Kedazan atau apa jenis suku kaum. Kalau didapati bersalah, jangan ampunkan dia, mesti dibunuh, biar sama rasa macam mana pedih nya mampus diseksa sabelum mati.

    Saya bukan sadist, tetapi terpaksa menjadi sekejap untuk melepas geram kepada muka macam malikat, tetapi hati hitam macam syaitan sial, bentong kali.

    • Saya pun rasa begitu. Naluri terasa macam nak siat siat si pembunuh tu. tak berperikemanusiaan langsung. pukul orang sampai mati, tak ada belas kasihan, tak ingat yang dibunuh juga manusia, punya keluarga. Tak ada keampunan bagi orang macam ni, baik dunia maupun akhirat.

  4. Newspapers reveal that some people have previously filed fraud cases and missing persons report against the 2 brothers. If these cases had been taken seriously and had been thoroughly investigated, the 2 brothers might have got caught much earlier and Sosilawti will be alive today.

  5. PELIK EK? KENAPA KALAU KUGAN MATI DALAM TAHANAN POLIS, RAMAI BANGSA INDIA BERARAK BAWA SEPANDOK MEMEKIK TERLOLONG MAKI KERAJAAN TAPI BILA BANGSA BANGSAT NI SEMBELIH DAN BAKAR MAYAT 4 ORANG MELAYU YANG BERAGAMA ISLAM TAK ADA SAPA YANG BANGKIT? TAK ADA KE ORANG MELAYU DI BUMI MALAYSIA NI?

    • Sebabnya Cik Rabiah yang lebih selesa dengan nama Mat Salehnya Ruby, majoriti bangsa Melayu di Malaysia ni sedar yang ini bukannya pembunuhan yang berbau perkauman. Motifnya duit. India ke Melayu ke, pembunuh tu tak kisah pun.
      Mujurlah majoriti masyarakat Melayu di Malaysia ni tak RASIS dan melatah macam awak, yang berfikir dulu sebelum bercakap.

      Selamba je kata bangsa orang tu bangsat, eh, bila Canny Ong tu kena bunuh dan dibakar dulu, pembunuhnya bukannya Melayu ke? Kenapa kamu bodoh sangat bawak isu kaum masuk sini?

  6. ruby u mmang bodoh,
    tu polis bunuh ngan orang bunuh mane ade kaitan,tu dua hal bodoh! u memang mau cari hal ka sial. sudah berapa orang hilang kena ngan lawyer ni, tapi sekali sorang VIP kaya yg hilang baru jumpa pembunuh memang maksud pdrm bias !!

  7. As what the logic comments, this is not the racial issue at all, since he did the same to his own as well. To me, this is not much pathetic then the child abuse cases, new born child throw cases, sexual abuse of a child, etc. Since there is a human going around doing so, why not he do it for money since now the world is ruled by money. That fellow had also killed a millionaire from India, whereby the wife have lodged the report before Sosilawati’s case. But what happen, the case was slow enough for culprit to go ahead with his next plan. Whom to be blame here. All are effected here. I am so much thinking about the respected families. May god bless them, lets pray together for them instead of pointing fingers…..
    Love Malaysia & Malaysians Forever….

  8. hi ,galadriel……l agree very much with u……nothing to do with race at all……..there r so many sad n cruel crimes ,comitted in our country.by all races n even foriengners ,that lives here……very very sad, that sometimes after reading all these news,,,for days it effects my sleep……..the police r doing thier best……so we dont bang drums n make more noise………..my deepest condolence ,to all the families ,that have gone thru such sad situation……..BERBAGAI KAUM TAPI SATU MALAYSIA ,FOR ALL…………..

  9. Hats off to all that has spoken logically & positively. Lets not make this a racial issue. The authorities are there doing their job. Well, it could have been avoided but it has happend. My deepest & sincere condolence to all the families whom has lossed their loved one. As for the culprits, justice always prevails, if not now, someday. God is watching !!!
    Lets keep our stand firm.. “SATU MALAYSIA”. T.Q

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s